Nezůstat v půli cesty
O turistických informačních střediscích a jejich poslání hovoříme s Petrem Vašků, ředitelem agentury cestovního ruchu v Rožnově pod Radhoštěm a členem rady Asociace turistických informačních center České republiky.
Platnost obrázku vypršela.
V současném období není žádný problém, aby si na dveře nebo výlohu dal cedulku s označním "i" každý, kdo podává jakoukoli informaci.
To je právě to. Dnes si tuto nálepku dá kdokoli a má informační centrum. Turisté se pak často stávají obětí nesprávných informací. Již delší dobu se snažíme ve spolupráci s Českou centrálou cestovního ruchu o dokončení projektu kategorizace center, která by měla být v souladu s normami Evropské unie. Součástí je také specifikace podmínek, na jejichž základě budou centra rozlišena podle nabídky služeb.
Asociace uzavřela dohodu s Českou centrálou cestovního ruchu. Co od smlouvy očekáváte?
Tato dohoda je první vlaštovkou na cestě k jednotnému systému práce v informačních centrech, která jsou nebo budou zapojena v asociaci. Dohoda nám umožňuje, abychom své zástupce delegovali do poradních a pracovních komisí České centrály cestovního ruchu.
Velmi bychom uvítali, kdyby se stát co nejrychleji zasadil o rozvoj systému informačních center i za cenu větších finančních výdajů. Ty se mu později vrátí od turistů samotných.
-nj- (11.11.1998)